Lördag + Söndag

Fullt upp denna helg. Tyvärr inte så mycket tid för bloggning.

Nästan hela Lördagen bestod av domarmöte inför säsongen. För er som undrar så dömer jag motorsport ochinte hästsport ;). Där efter vart det stallet och en fin tur på Shariff. Barbacka i solnedgången med lite backträning. Brukar försöka med att klättra i alla gångarter i lugnt tempo. Som vanligt skötte sig Shariff kalas. Försökte mig även på att börja på att ta ut hans torvmaterial i boxen inför fredagen... Men efter tre kärror insåg jag att det var lika bra att vänta. Tvättade även Shariffs grå daskiga svans. Den blev väldigt vit och vacker. :)

Söndag. Väldigt mycket som hänt idag. Anette hjälpte mig med Shariff idag så blev att åka och kika på när Ylva (ponnyflickornas.blogg.se) hoppade. Därefter åkte vi till Sharpman för att shoppa loss lite. Kom hem med lite av det jag skulle och lite av det jag inte skulle ha! Köpte bland annat ett par nya ridbyxor, metallkrokar, grimmskaftoch en hel del annat. :) Som vanligt är jag urkass på bilder men jag får väl försöka bättra mig.

Efter shoppingen åkte vi hemåt för att pyssla om mina två mindre ponnier som står hos mina föräldrar. Dit jag snart ska flytta araberna. ;) Kan säga att de lämnade en hel matta av hår efter sig! Så efter borstning, klippning och kamning så var de rätt fina. Så vi tog en sväng med dem Jag ledde Melissa och Ylva red Dimbo. Vackert i det härliga vädret! Eftersom vifortfarande kände oss sugna på att hitta på något att göra började vi städa ur sadelkammaren inför hemkomsten av de nya hästarna... Längtar som tusan dit!

Det var väl lite kort om min helg. Vad har ni gjort i helgen? :)

/Martina


Kommentarer
Camilla

fortsätt lasta tills det går hur lätt som helst med lina och se till att hästen är helt lugn. Plocka sen bort linan och prova lasta igen (vid samma tillfälle) så kommer det nog!

2012-03-26 @ 09:10:17
URL: http://unafraid.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0