Träning - Att komma igång

Jag kan säga att det var inte det enklaste för mig att komma igång med träningen. Man kommer på massa ursäkter att man inte har tid, att det är försent på dagen oså vidare. Men jag tog mig i kragen och började med det som är allra största boven i att man går upp i vikt. Vad man äter. Jag ändrade några få saker och tappade ganska snart några kilo.
 
* Ta bort allt godis, kakor och andra sötsaker. Bestäm en dag i veckan då du får äta något gott.
* Sluta dricka läsk. Det är extremt mycket socker i. (Jag vet det är väldigt gott!)
* Ta mindre portioner av maten. Ät inte mer än vad du måste.
* Ät mer regelbundet. Småätande är inte bra.
 
Dessa saker började jag med och samtidigt började jag med att promenera och att cykla. Ni som känner mig vet ju att jag haft stora problem med mina fötter sen olyckan 2010 och det var därför jag i grund och botten ökade i vikt. Tack vare en kompis kom jag även i gång med ett tränings schema.
Ett bra tips är att föra träningsdagbok! Det hjälper dig att se över vad du tränat och vilka framsteg du gör. ett bra hjälpmedel är Funbeat.se eller Shapelink.se.
 
Lycka till! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0