Min vardag med hästarna.

Många av er som har häst vet hur vardagarna ser ut för oss hästmänniskor. Jag har stått i Kollektiv stall där alla i stallet delar passen i mellan sig, Jag har haft mina hästar i stall där ägaren av stallet sköter utsläppen vardagarna och att resten av passen delas i mellan oss som hyr. Men jag trivs absolut bäst med att ha hand om stallet helt själv.
Totalt har jag fyra hästar och stallet är på mina föräldrarsgård. Jag sköter morgonutfodring och utsläpp innan jag åker till jobbet. Insläpp och mockning plus kvälls fodringen själv. Det är en hel del att hinna med men jag trivs med det. Det är en stor del av mitt intresse och därför lägger jag min tid på hästarna.
De två hästarna som jag inte så ofta skriver om här är mina två pensionerade ponnier. De blir ridna och ompysslade några dagar i veckan av några småtjejer så de lever lyxliv. :)
 
 
Dimbo och Melissa. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0