Hoppträning

Hände mycket igår. När jag kom till stallet visade det sig att Shariff hade tappat en sko. Vilket han aldrig gjort förut. Så jag plockade helt eneklt av den andra med (med lite hjälp av två snälla grabbar)... Eftersom ingen hovslagare kunde komma nrämsta tiden. I vart fall så ska han ju skos om på måndag. Egentligen skulle Shariff kunna gå oskodd men nu sliter han lite väl mycket på sina tassar så han har skor på alla fyra.

Sen upptäckte jag eksemet under svansen har blivit värre igen... Har ingen aning om vad det kan bero på eller varför. Veterinären jag prata med kunde inte heller säga vad det var. Så just nu är det bara tvätta rent och smörja och hoppas på det bästa!

Och nu till dagen! Hoppträning stod på schemat. Med en superladdad Shariff började det i allafall skaplig och träningen gick ju faktiskt helt okej. Trots allt är det ju bara ca sjätte gången vi tränat för Lars-Eric. Har väl hoppat totalt ett tio tal gånger på Shariff så vi är helt klart på god väg. :) Vi hoppade en liten bana som både inne höll två kombination och tre kombination och en hel del andra luriga hinder. Men verkligen lärorikt!

Dock är mitt självförtroende inte för högt och behöver jobba med att bli bättre på att visa vägen! Men nu ska jag sova så jag orkar gå upp och jobba...

/Martina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0