Hoppning

Igår måndag hann jag tyvärr inte med att göra något inlägg. Började tidigt på jobbet så jag kunde ta ledigt några timmar mitt på dagen så min lilla häst kunde få nya skor. Blir ju lite problem när man ska åka till stallet med en enkelresa på fem mil. Ska bli skönt att flytta dem så det blir lite närmre. Söker ni stallplats i Linköping så är absolut Hjulsbro ryttarförening ett alternativ! :) Väldigt trevligt stall!

Åter till skorna. Ny hovslagare så får se hur det funkar. Uppdatering i ämnet kommer!

Och idag. Tisdag. Hoppträning igen. En helt underbar hoppträning där både jag och Shariff fick träna. Uppvärmning med markbomar och fältsits. verkar kanske enkelt men gud vad det känns i benen efter ett tag. :) Sen var det dags att hoppa fram lite. Hoppade en liten serie som började med travbommar. Först in i trav sedan fortsatte vi hoppa den med galoppbommar framför. Trots liten tvekan från mig så låg faktiskt det sista av de tre hindrena på 85 cm. Kanske inte så högt i mångas ögon. Men för mig och Shariff var det rekord!

Vi avslutade med en lägre bana med lite olika hinder, bland annat en kombination, böjda spår med mera. Blev några vägringar då Shariff inte hann med att tänka i galopp. Men bara man travar emot så funkar det. Han måste komma precis rätt för att han ska klara av att hoppa i galopp. Där märks det att jag måste bli mycket mer rutinerad... men kul när man märker såna framsteg!

Ett stort plus är att jag för första gången fick tränsa Shariff i transporten utan att han skulle bråka. :) Skoj när man märker stora framsteg.

/Martina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0