Förvånad!

Ganska underhållande eftermiddag måste jag säga. Trots att jag var sjuk bestämde jag mig för att åka in till Tornby för att fixa en present åt min stora syster som fyller på tisdag. :) Hon bor ju nere i Malmö så mor min som ska ner dit i morgon får ta med presenten. ;)

I tornby vart det även ett besök på apoteket för att ta ut Shariffs medicin och besök på hööks för att inhandla diverse väl behövliga hästartiklar. ;) Två nya reflex grimmor till små ponnierna, lite borstar, gummikrokar, ringar till uppspänning m.m...

Sen bar det av mot stallet och min älskade Shariff. För er som inte vet står han ännu kvar i Linköping. Direkt efter insläppet var det tags för att rida lite. Några små hinder var uppställda så vi hoppade lite smått. Han var pigg men ofokuserad. Det märktes tydligt... Idag vart jag förvånad... någon måste satt en lina i Shariffs svans och fäst i staketet. För det tog tvärstopp framför ett trettio centimeter högt hinder. Det var bara det att jag hoppade hindret! Har aldrig åkt av honom innan... Eller jo det har jag men den gången räknas inte!
Ivart fall så gick det bra och det får bli tårta på stallmötet på tisdag som min publik mycket väl påpekade. ;) Jennifer avslutade med att hoppa lite grann på honom med. :) Såg fint ut!

I morgon bär det av till Linköping för domarmöte med Svemo. Hoppas jag orkar mig igenom hela dagen. Är allmänt slut nu så det blir att krypa ner strax!

/Martina 


Kommentarer
Camilla

det beror helt på om hästen är rädd eller bara tjollrig :) beskriv era problem mer ingående så kan jag säkert komma med tips!

2012-03-24 @ 10:23:56
URL: http://unafraid.blogg.se/
Linnea

Ja det blev ju så iom att hjulhuset inte snurrade. Något drygt att hela däcket pajade, men nu är det fixat i alla fall :)

2012-03-25 @ 21:04:22
URL: http://doleron.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0